19.3.2014

Kiharat ilman lämpölaitteita: pikkunutturat

Moi!

Olen nyt tosiaan tullut sellaiseen johtopäätökseen, että minulla on ohuet hiukset. Ja ilmeisesti vielä ihan luonnostaan, eikä minkään puutostilan tai vastaavan seurauksena, ainakin mitä tuossa viikonloppuna katselin kuvia menneisyydestä. Olen myös todennut, ettei ohuilla hiuksilla saa kovin runsaita tai nättejä (jotka ainakin näin hiusmaailmassa ovat aika lailla yksi ja sama asia) kampauksia aikaiseksi. Kihartelulla saa kivasti sitä kaipaamaani volyymia aikaiseksi, mutta haluaisin myös säästää hentoja hiusparkojani liiallisen lämpökäsittelyn haitoilta. Niinpä olen ottanut asiakseni kokeilla erilaisia tapoja tehdä kiharoita ilman lämpölaitteita. Bloggaajakin kun olen, niin teinpä tästä sitten samalla oikein juttusarjan! Lirutukat, ei enää huolta, kokeileva bloggaaja Armi vastaa hätähuutoihinne!

Juttusarjan aloittaa pikkunutturat. Hieman vajakki kun olen, en tajunnut ottaa kuvaa itse nutturoista vaan ainoastaan lopputuloksesta. Joudutte siis tyytymään sanalliseen selostukseen tekoprosessista, mutta onneksi se ei ole kovin monimutkainen. Pesin hiukset, kuivattelin niitä hetken pyyhkeen sisällä, jaoin hiukset seitsämään osioon ja kierittelin jokaisen osion nutturalle. Nukuin yön yli, avasin nutturat ja kampasin auki. Tadaa!




Lopputulos tällaisenaan on hieman, eh, karu :D Mutta tarkoituksena minulla onkin käyttää näitä lähinnä kampauspohjana eikä auki. Myönnän kyllä, että loivempaa kiharaa oli tarkoitus tehdä, tulin kierittäneeksi nutturat turhan tiukalle. Mutta ainakin tuli aivan hillittömän kuohkea pehko! Tein ensin sivunutturan, mutta en sitten kuitenkaan tykännyt siitä, avasin sen, ja aloin miettimään uutta suunnitelmaa. Nutturan tekeminen oli kuitenkin loiventanut kiharoita sen verran, että koin melkein rikolliseksi piilottaa ne kokonaan. Päädyin siis ihan tuikitavalliseen ponnariin, mutta ah, miten ihastuttavan paksun näköinen se on!




Esteettisempi ihminen olisi toki voinut myös pinnittää nuo sivulle töröttävät hiukset... :D

Loppujen lopuksi sain siis kuitenkin juuri sellaiset kiharat kuin halusinkin: isot, loivat ja kestävät. Pesin hiukset uudelleen neljäntenä päivänä, siihen asti kiharat pysyivät hiuksissa oikeinkin mallikkaasti. Toki ne luonnollisesti hieman loivenivat entisestään, ja minulla on myös hiuslaatu jossa kiharat pysyvät hyvin.

Voisin siis ainakin tämän yhden kerran perusteella sanoa, että ilman lämpöä tehdyt kiharat eivät paljoa huonommaksi jää :) Toki näiden tekemiseen tarvitsee varata paljon enemmän aikaa, eikä näiden teko ehkä ole ihan niin hallittua kuin lämpölaitteilla (tämä asia saattaa toki kohentua harjoittelun lisääntyessä), pörröisyyskin saattaa olla ongelma, muuten ainakin minä tykkään. Nämä muutamat asiat ovat sellaisia, joissa voin mielelläni tehdä kompromisseja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti